Δ' Γλώσσα - Μαθηματικά

 

08/04/2020

Καλημέρα παιδιά!

Βασιλική Παπαστάμου

ΓΛΩΣΣΑ

Ο αόριστος και ο συνοπτικός μέλλοντας της παθητικής φωνής

 (παρελθόν)                     (παρόν)                                    (μέλλον)

ΑΟΡΙΣΤΟΣ                  ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ                   ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ

     δέθηκα                       δένομαι                                θα   δένομαι

Συμβουλέψου το β΄ τεύχος της Γλώσσας και τις σημειώσεις σας και γράψε  στο τετράδιό σου τις παρακάτω ασκήσεις:

1.Να συμπληρώσεις τον παρακάτω πίνακα:

      ΑΟΡΙΣΤΟΣ  

      ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ   

     ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ      

      ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ

 

φωτίζομαι

 

χάθηκες

 

 

 

 

θα κρύβεται

 

ντυνόμαστε

 

ζεσταθήκατε

 

 

 

 

θα ανοίγονται

 

2α. Συμπλήρωσε τα κενά των παρακάτω προτάσεων, γράφοντας τα ρήματα που βρίσκονται στην παρένθεση, στο σωστό πρόσωπο του ενεστώτα:

 

     Ο αδερφός μου ………………………..(εργάζομαι) σκληρά, ώστε να είναι οικονομικά ανεξάρτητος.

     Αυτά τα μεγέθη δε .................................... (συγκρίνομαι) μεταξύ τους.

     Γιατί δε …………………………… (συμμορφώνομαι) με τις οδηγίες του γιατρού σου;

     Ο παππούς………………………(κάθομαι) στη βεράντα και …………………….......(αφουγκράζομαι)  τους ήχους της νύχτας.

     Δεν ……………………..(.καταδέχομαι) να δώσω σημασία σε αυτά που λέγονται.

 

2β. Γράψε τις προτάσεις στον αόριστο:

2γ. Γράψε τις προτάσεις  στον συνοπτικό μέλλοντα:

 

ΩΡΑ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ! 

https://e-didaskalia.blogspot.com/2020/04/rima.html

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

 

Χρησιμοποίησε το τετράδιο σου και κάνε τις παρακάτω ασκήσεις. Συμβουλεύσου το βιβλίο Μαθηματικών και τις σημειώσεις σου.

 

ΑΣΚΗΣΕΙΣ

1. Να μετατρέψεις τους παρακάτω δεκαδικούς αριθμούς σε δεκαδικά κλάσματα:

                                π. χ 0,3=

 

                          0,65=                                    0,17=

                          1,3=                                      0,09=

                          0,2=                                      2,68=

                          0,03=                                    1,56=

 

 2. Να μετατρέψεις τα παρακάτω δεκαδικά κλάσμα σε δεκαδικούς αριθμούς:

                                               π. χ  = 0,4

=            =          =          =             =           =

 

 3. Βρες πόσα λείπουν για να συμπληρώσεις μια ακέραιη μονάδα αν έχεις:

(θυμάμαι ότι: μια ακέραιη μονάδα ισοδυναμεί με 10 δέκατα ή 100 εκατοστά ή 1000 χιλιοστά)

α) 5 δέκατα + 5 δέκατα                                στ) 760 χιλιοστά

 β) 80 εκατοστά                                                  ζ) 5 εκατοστά

 γ) 6 δέκατα                                                         η) 2 δέκατα

 δ) 70 εκατοστά                                                   θ) 95 εκατοστά

 ε) 350 χιλιοστά                                                    ι) 13 εκατοστά

 

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

1. Ο Αλέξη και η Εύα έλυσαν το ίδιο μαθηματικό πρόβλημα. Ο Αλέξη χρειάστηκε χρόνο 0,15 της ώρας για να το λύσει, ενώ η Εύα 0,150 της ώρα. Ποιος από τους δύο το έλυσε νωρίτερα;

 

 2. Μια ομάδα μπάσκετ πήρε τρείς νέους παίκτες. Τον Νίκο με ύψος 2,08μ. τον Αντρέα με ύψος 2,1 μ. και τον Αλέξη με ύψος 1,98μ.

α) Να βάλεις τους τρείς παίκτες στη σειρά από τον πιο κοντό στον πιο ψηλό.

β) Πόσα εκατοστά ψηλότερος είναι ο Νίκος από τον Αλέξη;

 

ΜΑΓΙΚΑ ΤΕΤΡΑΓΩΝΑ

Συμπληρώνω τα τετράγωνα, έτσι ώστε οριζόντια και κάθεταοι αριθμοί να δίνουν άθροισμα στο Α: 3,5  και στο Β: 4

Α 

1,2

 

 

0,8   

0,4

 

 

 

0,9

 2   

 

0,7

 

1,40

1,80

 

 

 

Β

 

ΩΡΑ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ !

Πάτα στον παρακάτω σύνδεσμο και παίξε:

http://amaleo.gr/o-super-mario-mathimatikos-donkey-kong/

 

ΣυνημμένοΜέγεθος
PDF icon d-7-4-20.pdf198.51 KB
PDF icon mathimatika_4_d_7-4-2020.pdf450.47 KB